fredag 2 maj 2008

Köket

Åh, ljuva 50-tal! Jag älskar köket, det gör inte Tobe.
Hade han fått bestämma hade vi rivit ut allt och satt upp nytt. Men så blir det alltså inte.
Jag tänkte att vi skulle ta bort luckorna på de fyra skåpen över diskbänken och ha allt porslin synligt. Nu kan vi inte bstämma oss för om vi ska måla inuti skåpen och ha vitt utanpå, eller måla utanpå och låta det vara vitt bakom porslinet.
Vad tycker ni? Kaklet ska bytas mot mosaik i olika gröna nyanser och väggarna ska eventuellt vara ljust limegröna. Eller vita.



Hittade en gammal tapet under den nya i köket. Rätt cool tycker jag, kanske ska man spara en liten bit? Det finns en vägg som är väldigt liten och smal, kanske på den, som en minifondvägg?

5 kommentarer:

Tjoxen sa...

Alltså nej Mirijam.. Inte ta bort luckorna.. Dels måste allt se så propert ut, men DAMMET! Du kommer få ett rent helvete rent ut sagt, för att inte tala om fettet som är oundvikligt i ett kök.

Det där är en mycket dålig idé. Sämre än plyschsoffan!

/ Kökshitler

Sivan sa...

Jag instämmer med föregående talarare. Öppna skåp är fint, men guuuud så opraktiskt. Och äckligt. Behåll luckorna!

Ang. tapeten tycker jag absolut den ska bevaras i någon form. Kanske inte heeeeela väggen, men en liten fond, ellerom ni sparar en bit och sätter ram runt, typ som en tavla kanske? Den var helt klart cool!

Mirijam sa...

Jahaja, nu trodde kanske ni att det där med luckorna var en fråga, men det var det ju inte.
Bort med dom säger jag, och vet ni? Dt är jag som bestämmer!
Moooaaaahhaaaaaahhaaaaa!

Linda sa...

Tycker tapenen är ett fynd, spara en smal fondvägg, helt klart!
(För övrigt håller jag med mikael o siv ang luckorna. Men där är ju du som bestämmer o städar;-)

Tjoxen sa...

Mirijam: Duuuu kommer att åååångra dig :P