söndag 4 maj 2008

Behöver tips

Jag är en riktig blomstermördare! Jag har inte ärvt ett uns av min mammas gröna fingrar, allt grönt som kommer i min väg dör.
På riktigt.
Det enda jag har kunnat hålla vid liv är en fetbladad grej som jag köpte av en familj som hade loppis i sin källare. Det var ungefär ett år sedan och den lever i allra högsta grad, jag måste klippa ner den typ en gång i veckan för att den inte ta över hela lägenheten. Och det är ju trevligt att den trivs.
Tobes aloe som han köpte för ett tag sedan har också överlevt så jag antar att fetbladingar mår bra hos oss.
Men! Jag vill inte vara garderobsblommornas okrönta drottning längre, jag vill ha andra blommor hemma. Och det är här jag behöver hjälp: vad tror ni kan klara sig längre än en helg hemma hos oss?

Ps: Tobe är bättre än mig på det här med blommor men han jobbar ju borta ganska mycket så i slutänden ligger ansvaret på mig.

5 kommentarer:

Tjoxen sa...

Jag har haft samma blommor i över 7 år.. :] Fast jag kan inte ta med dem när jag flytar..

Nu sitter jag på ett vandrarhem i Forshaga! Det är en bit från Karlstad.. De har internet :)

Anonym sa...

Hoya jag säger bara Hoya. Dom klarar att vara utan vatten ett tag. Mina blommor klarar sig fast jag nästan glömmer dom över vintern. Men dom kanske har lärt sig överleva hos mej, vem vet.

Anonym sa...

Suckulenter, fredskallor, hoya och paradisträd :o)

Tjoxen sa...

Det är töntigt att veta vad ens blommor heter...

Linda sa...

jag är en riktig blomstermördare. Plast is da shit!! Ser riktigt verkliga ut nuförtiden. Ja inte de där jäkla perlagonierna då, med knallrosa tygblommor på, utan de tjockbladiga. Fast i plast :-)